יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

הפעם שיתוף של פוסטים חשובים

זהו אמנם בלוג בעברית, אולם יש בין יועצות ההנקה גם דוברות אנגלית, ערבית, רוסית ושפות אחרות כשפות אם. חלקן עבדו במקצוע עוד טרם עלו לארץ וחלקן רכשו אותו בישראל.
הפעם רצינו לשתף בשני פוסטים שעלו לרשת השבוע, שניהם פוסטים באנגלית המתארים את מצב התמיכה בהנקה בישראל מזוויות שונות. שניהם נכתבו ע"י יועצות הנקה ישראליות.

את הפוסט הראשון כתבה אלן שיין, יו"ר המכהנת של האיגוד הישראלי ליועצות הנקה מוסמכות והוא פורסם בבלוג של האתר של ILCA- האיגוד הבינ"ל של יועצות ההנקה המוסמכות.
אלן היא יועצת הנקה שעובדת באופן פרטי ומתארת בפוסט את מצב ההנקה מבחינת החקיקה בישראל, על רקע החוק החדש שהועבר בנוגע לתמ"ל בבתי החולים שהוביל חבר הכנסת דני דנון. חוק שעורר דיונים רבים בתקשורת ומחוצה לה.

הפוסט השני מתאר גם הוא את הפן של ההנקה בבתי החולים ותמ"ל, אולם מזווית קצת אחרת.
הוא נכתב ע"י נועה חוריץ, יועצת הנקה מוסמכת שעובדת בבית החולים הדסה עין כרם. נועה משתפת בחוויותיה כאחות ויועצת הנקה בבית חולים בו מחזיקים את התמ"ל ביחד עם התרופות, בארון נעול ולא מאפשרים גישה חופשית אליו ככה סתם. אין זה אומר שמונעים מאמהות שמעוניינות להשתמש בו את הגישה אליו, אולם כל ההתייחסות אל התמ"ל משתנה כאשר רואים בו "תרופה" ולא "מזון".
הפוסט של נועה חוריץ מתארח בבלוג של חנה כצמן, יועצת הנקה מוסמכת נוספת שמקדמת הנקה גם דרך כתיבת בלוג שההתייחסות להנקה בו היא מדרך השגרה.

תגובה 1:

  1. אני חושב שכמה שיותר תמיכה שיש לאם חדשה, כך טוב יותר. כבר ככה זה כזה בית משוגעים עבורה, עם כל הלחץ והדיכאון של אחרי הלידה, שכל ייעוץ שהו, במיוחד בנושא הנקה, הוא מבורך. http://www.babyrotem.co.il/

    השבמחק