יום ראשון, 14 באוקטובר 2012

חגיגה של אוקסיטוצין/ יוליה רבינוביץ'

לפעמים קורה שיש פגישת ייעוץ הנקה שבה נהנים מתוצאה מיידית. כך קרה הפעם. קיבלתי טלפון מסבתא מודאגת של תינוק בן חודש שרצתה להתייעץ טלפונית לגבי כאב בשד של בתה המניקה. היא רצתה הנחיות מדוייקות לטיפול, אך כשניסיתי לדובב אותה ואח"כ את בתה לא הייתי סגורה על מקור הבעיה, העליתי אפשרויות בהסתייגות שכל זה מבלי לראות את המקרה בעיניים. ייתכן שזאת סתימת צינורית וייתכן שזאת שלפוחית החלב (פתח צינורית שנסגר מבחוץ) וגם אלה אינם סיבות אלא תוצאות ויש לבדוק מה מקור הבעיה. גיליתי גם שזאת הייתה לידה קשה שהסתיימה בואקום כושל ואחריו ניתוח קיסרי ואמא שמניקה עם פטמת סיליקון כי "אין לה פטמות".

כשהגעתי אליהם שמחתי לראות תינוק שגדל יפה ואמא שופעת חלב. היא אמרה שבבית חולים המליצו לה להניק עם פטמות סיליקון עקב פטמות שטוחות. ראיתי את ההנקה שנראתה כך: תינוק שתופס את קצה פטמת הסיליקון שבכל זאת מצליח לקבל חלב הודות לרפלקס שחרור החלב שפעל להפליא. קיבלתי גם מידע נוסף ששתי לילות אחרונים ניסתה אמו לגרום לו לישון יותר רצוף בלילה ונתנה לו בקבוק עם חלב שאוב לפני השינה.

לאחר שהוא קיבל מענה לרעב הראשוני הורדנו את פטמת הסיליקון והחזרנו את התינוק בזריזות לשד. השד היה גמיש עם פטמה קטנה - מה שהכי נוח להנקה! הוא התחבר וינק יפה מאוד.  הראיתי לאמא ולסבתא את הבליעות הנאות של חלב (לא תמיד תינוק שמחובר לשד אכן יונק ומעביר חלב). כשהוא סיים גילתה אמו שכבר לא כואב לה השד. כשלחצתי על השד ראינו שחלב זורם בחופשיות בשפריצים מרשימים. התגובה של גוף האם למגע ומציצה ישירים של בנה (עם תפיסה נכונה, כמובן) היתה מיידית והיא זאת שעשתה את העבודה - הקסם של אוקסיטוצין, הורמון האהבה.

יצאתי משם בהתרוממות רוח, זכיתי לראות תוצאה מיידית וכל כך מספקת. פתרנו שתי בעיות במקום. כמובן שנתתי גם הכוונה להניק לפי דרישת התינוק, גם בלילה, עכשיו זה יהיה יותר קל בלי התעסקות עם פטמת סיליקון.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

יוליה רבינוביץ' היא יועצת הנקה מוסמכת IBCLC משנת 2007
מנהלת מרכז "אימהות בגליל", מצפה אבי"ב (הפתיחה בקרוב).




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה